יום שלישי, 25 באוקטובר 2016

קצת כמו לאלף נמר

את הימים והשבועות האחרונים אני מעביר בהכנות קדחתניות לטיול. רכישת ציוד, תכנון מסלול והחלפת דיעות עם כל הנוגעים בדבר.

את יבשת אפריקה אני לא מכיר, זולת סיפורים ששמעתי, כתבות שקראתי ויתושה אחת שהרגתי, שאני די בטוח שהגיעה משם.  כדי לתכנן מסלול טיול ביבשת הזו, החלטתי להעזר בגוגל, ובאמת תוך מספר דקות הגעתי להבנה מופלאה שבאפריקה, דברים מתנהלים קצת אחרת, ואולי כדאי להרפות קצת מהמושכות ולתת למישהו שבאמת מבין לתכנן לנו את הטיול.

ובאמת, אחרי עוד כמה דקות בגןגל, הגעתי לאתר מאוד מאוד נחמד, מסביר פנים ובעברית, שאחד מהשרותים שהוא מספק הוא תכנון טיול בדרום אפריקה. החלטתי ליצור קשר ולבדוק, כמה יעלה התענוג. קיבלתי תשובה די מהר - האמת - ונאמר לי שתכנון טיול עבורנו, יעלה רק 250 שקלים.

בחישוב מהיר, 250 שקלים לשלושה מטיילים - נשמע כמו מתכון לא רע בכלל, והחלטנו ללכת על זה. מסרתי פרטים ראשוניים - מה מעניין אותנו, מה אנחנו אוהבים ו... איפה אנחנו רוצים להשכיר רכב.

כאן הגיעה שיטת רגל בדלת לידי יישום, ואני חייב לציין שקצת הופתעתי.

קיבלתי מייל בחזרה ממתכנן הטיולים שהוא מסתבר ישראלי שיושב ב...ישראל ובו נאמר, שמכיוון שהטיול כולל השכרת רכב (?) העלות שונה, והיא 250 שקל - לאדם. מכיוון שלא חשבתי לעשות את הטיול בדרום אפריקה על פיל (מה עשו לי החיות המסכנות שאני צריך לרכב עליהן?) החלטנו לחזור חזרה לגוגל , ולחפש אלטרנטיבות שיעזרו לנו בתכנון הטיול, וככה הגענו לדניאל.

את דניאל מצאתי באתר נחמד שסיפר על טיולים באפריקה. אחרי 2-3 דקות באתר, קפצה לי חלונית הצאט. דניאל היה שם. אמרתי לעצמי- מה כבר יכול להיות? ננסה.

נתתי לו כמה פרטים ראשוניים ודניאל אמר שהוא יארגן לי כבר איזו הצעה. לא תליתי בזה יותר מדיי תקוות, והמשכתי במחקר מעמיק באמצעות גוגל.

אחרי יומיים, נחת בתיבת המייל שלי אימייל מדניאל. ציפיתי למצוא דף עם כמה שורות, הצעת מחיר שמתארת בקצרה באיזה מקומות אני עומד לבקר.

במקום זאת, קיבלתי לינק לאתר, עם תוכנית טיול מפורטת, איך נוסעים, מה עושים, באיזה שעה קמים בבוקר - וכל זאת, עוד לפני שדניאל דיבר איתי על כסף. החלטתי להמשיך איתו, והתחילה חליפת מיילים מעניינת, שבה אני כותב לדניאל על הדברים שמעניינים אותנו, והוא מצידו מתכנן את הטיול, משנה את המסלול מוסיף מלון כזה או אחר, ומציע אטרקציה תיירותית שווה במקום שבו נהיה.

אחרי שסיימנו את כל הפרטים המעניינים של תכנון הטיול, הגיע הרגע המאתגר באמת - צריך לשלם לדניאל את הכסף, על מנת שיעשה בוקינג בכל המלונות ויזמין את הטיסות הפנימיות. אבל רגע, מי מבטיח לי שדניאל הוא באמת דניאל? יצאתי למחקר שוק קטן, על מנת לוודא שאין פה עוקץ ניגרי.

תחילה, פניתי לכל בתי המלון שדניאל שהציע, ושאלתי אותם האם הם עובדים עם סוכנות הנסיעות של דניאל. כולם ענו בחיוב.

משם, פניתי לגוגל street view , כדי לבדוק איך נראה הבניין שבו נמצאת סוכנות הנסיעות - ובאמת היה שם בניין. נטוש. כאן חשדתי...


בדיקה מעמיקה יותר גילתה שהבניין הסמוך הוא הבניין של סוכנות הנסיעות, ושגוגל street view קצת הטעה אותי :-) . נשמתי אנחת רווחה, והחלטתי לצאת לדרך עם ההזמנה.

העברתי את התשלום לדניאל ביום חמישי אחר הצהריים, הוא שלח לי מייל בחזרה וסיפר לי שהוא סיים לעבוד על 90% מההזמנה, ושלמחרת הוא ישלח את ההצעה מוכנה,  עם מספרי הבוקינג הרלוונטיים לכל מלון. הלכתי לישון בידיעה שלמחרת יש לי הצעה מוכנה לטיול.







 (שווה ללחוץ על מילות השיר...)


באמת, יום שישי הגיע - אבל המייל מדניאל - דווקא לא. לא נורא, חשבתי לעצמי - בטח עדיין לא קיבל תשובה מאחד המלונות, אבל בטוח בתחילת השבוע נקבל את הכל.

יום שבת עבר לו, גם יום ראשון פתח את השבוע, ומכיוון שבדרום אפריקה לא עובדים ביום ראשון, חיכיתי בציפייה ליום שני - שגם הוא, עבר חלף לו ביעף, מבלי לשמוע שום סימן חיים מדניאל. גם מייל ששלחתי לו, נותר מיותם בתיבה ללא כל מענה...

קצת מלחיץ, לאור העובדה שלפני כמה ימים שילמתי סכום כסף מכובד למישהו שאני לא מכיר בדרום אפריקה, והבחור פשוט - נעלם.

ביום שני בערב פניתי לסוכנות הנסיעות עצמה, ושם דווקא ענו לי. אמרו לי שמחר דניאל חוזר אליי עם ההזמנה שלי - מוכנה. קצת נרגעתי, ובאמת ביום שלישי - לא קיבלתי שום דבר מדניאל.

פניתי אליהם שוב במייל, ושוב הם הבטיחו שהנה, ממש מחר - ביום רביעי - דניאל חוזר אליי.

תרגיל עוקץ מבריק או אמת לאמיתה?

ביום רביעי בצהרים שלחתי מייל לדניאל, וגם עליו - לא קיבלתי תשובה. כבר התחלתי לחשוב עם מי אני צריך לדבר במחלקת כרטיסי האשראי, על מנת לקבל החזר על עיסקה שלא יצאה לפועל, ועוד בדרום אפריקה.

החלטתי לשלוח מייל  נוסף לסוכנות, כדי לברר מה קורה עם דניאל. הבטיחו לי שם שדניאל דווקא הגיע כבר בבוקר, והוא עם האף דבוק למסך מאז, בעודו עובד על ההצעה שלי.

אחרי שעה לערך, הגיע מייל מפורט מאוד מדניאל עם כל תוכנית הטיול והתנצלות - מסתבר שאבא שלו התחתן בסוף השבוע ולכן הזמינות שלו היתה קצת נמוכה - מה שגרם לו לקצת איטיות עם ההצעה שלנו.

אז זהו, שלושים יום מהיום, ואנחנו בדרך לאפריקה...!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה